Pýcha a pád slovenských autodopravcov

Mnohí dopravcovia v medzinárodnej doprave v EU nielen že vážne porušujú Zákonník práce, Smernice EÚ, pracovné podmienky zamestnancov, ale tiež ohrozujú zdravie a životy vlastných šoférov. Prinášam vám svoju osobnú a trpkú skúsenosť.

Existujú spoločnosti, ktoré nútia vodičov v medzinárodnej doprave do 3,5 tony zotrvávať na turnusoch po Európe celé 4 týždne, pričom šoféri spávajú na predných sedadlách bez spacej nadstavby. Napríklad môj mladý kolega Hubert s výškou 195 cm sa takto skoro mesiac krčil na sedadlách Toyoty Proace, respektíve v jej nákladnom priestore.

V mojom prípade dokonca nedodržali ani ústnu dohodu o návrate na SR 4.4.2023 a takisto neboli dodržané platobné podmienky potvrdené na whatsape.



Namiesto rozumnej a ľudskej dohody sa majitelia rozhodli zavolať na mňa políciu a vozidlo, patriace spoločnosti ČSOB Leasing, vzal z parkoviska iný šofér. Mňa nechali napospas osudu, bez peňazí a vyhrážajú sa kde čím.

Takíto cynickí podnikatelia s extrémne arogantným správaním a drzým vystupovaním, ktorí majú trvalé bydliská aj sídla spoločností na celkom iných adresách, než v skutočnosti vyplácajú výplaty na ruku a dávajú podpisovať zmluvy na minimálnu mzdu a sami už oklamali a podviedli desiatky osôb a firiem na Slovensku, pričom okrádajú aj štát na daniach, by isto nemali mať medzinárodnú licenciu v autodoprave.

Dispečing firmy v súkromnom byte, kde sa údajne na mladé zamestnankyne kričí a vulgárne nadáva:

 


Neustále obchádzanie tunelov, diaľnic a mýta; preťažovanie, naháňanie a ohrozovanie šoférov: spanie na sedadlách alebo v nákladnom priestore. Za odmenu drzý spôsob komunikácie pani majiteľky a lá zákaz spania:



Moje popáleniny od nezávislého kúrenia v kabíne:


Tretia prázdna strana pracovnej zmluvy na 612 eur, ktorú dáva podpisovať pani účtovníčka:






“Moja svokra večne vraví, pomôžte mi…” stojí po taliansky napísané v logu na každom z dodávkových vozidiel. Lenže nielen svokry, ale väčšina ľudí hovorí, aby sme žili a pracovali zákonne a poctivo a boli láskaví k druhým ľuďom. Kedy to pochopí a uplatní aj vzdelaný a šikovný podnikateľ, pán konateľ a majiteľ v jednej osobe?

Samozrejme, nešťastný záver turnusu ani skutočnosť, že moja práca vo firme sa zakončí tým, že ma pán JUDr J.C. fyzicky napadne a bude sa mi vyhrážať podmienečným odsúdením, by mi pred mesiacom vôbec nezišli na um. Čo už – zamestnanec mieni, zamestnávateľ mení. Pokiaľ aspoň zaplatí…


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ako ma zamestnávateľ inzultoval a vraj mi už “vybavil” podmienku